Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv tanečního stylu streetdance na rozvoj osobnosti dětí a mládeže
KROUPOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá otázkou, jestli má taneční styl street dance vliv na rozvoj osobnosti dětí a mládeže. A pokud tento styl opravdu ovlivňuje rozvoj osobnosti dětí a mládeže, tak jakým způsobem. Tato otázka vznikla na základě předsudků, s nimiž se street dancová kultura stále potýká. Práce je pojatá jako propojení smysluplného trávení volného času se street dancovou kulturou.Obsahuje dvě části. Teoretická část se zabývá základními pojmy a popisem street dancové kultury, které tato práce obsahuje. Druhá část je praktická, zjišťující pomocí dotazníkového průzkumu, jak tento taneční styl ovlivňuje rozvoj osobnosti dětí a mládeže a zdali výsledek oponuje dlouholetým předsudkům. Na základě procentuálního vyhodnocení daných faktů je stanoven závěr.
Odlišnosti ve způsobech trávení volného času u dospělých osob s ADHD
URBAN, Michal
Cílem práce je analyzovat rozdíly způsobu trávení volného času u lidí s ADHD a lidí bez ADHD a jeho projevy vzhledem k této problematice. Teoretická část bakalářské práce se věnuje příčinám a podmínkám vzniku ADHD a jeho projevy. V práci je také vysvětlen pojem volný čas. V praktické části byly provedeny a vyhodnoceny rozhovory s pěti respondenty s ADHD a pěti respondenty bez ADHD. Na základě poznaných odlišností dotazovaných a dle teoretických východisek byla formulována závěrečná zjištění. Práce poukazuje na fakt, že jedinci s ADHD si neumí uspořádat svůj volný čas,nahodile mění své volnočasové aktivity a sport je pro ně způsob vybití energie.
Volný čas zdravých sourozenců a jejich participace na životě rodiny s členem se zdravotním postižením
KUBÍČKOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá postavením, volným časem a životem zdravého sourozence v rodině, která pečuje o člena se zdravotním postižením. Teoretická část diplomové práce se dělí do čtyř kapitol, které se zabývají rodinou, rodinou s členem se zdravotním postižením, zdravými sourozenci, sourozeneckými konstelacemi, definicí volného času, jednotlivými vývojově psychologickými charakteristikami zdravých sourozenců a sourozenců se zdravotním postižením a samotným rozdělením zdravotního postižení. Praktická část práce je postavena na kvalitativním výzkumu. Díky polostrukturovaným rozhovorům se pokouší diferencovat, jak kvalitu volného času a především vlastního osobního života vnímají samotní zdraví sourozenci.
Využití hry jako metody k rozvoji kompetence k řešení problémů
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá hrou jejími vlastnostmi, kategoriemi, přínosem a je primárně zaměřena na možnosti využití hry jako metody určené pro rozvoj kompetence k řešení problémů. Řeší, jakým způsobem může hra přispívat k učení se řešit problémy. Zároveň upozorňuje na to, že je vhodné využívat ve výchově a vzdělávání (edukaci) i nové metody určené k rozvoji kompetence k řešení problémů, jako např. hru. Proto se práce snaží upozornit na výhody zařazování her určených pro rozvoj kompetence k řešení problémů nejen do předškolní výchovy a školní výuky, ale i do volnočasových aktivit a rodinné výchovy. Dále je v práci podrobně rozebrána kompetence k řešení problémů, jako jedna z klíčových kompetencí. Práce si klade za cíl podrobně seznámit s možnostmi využití hry a herních programů v problematice rozvoje kompetence k řešení problémů.
Výtvarné činnosti jako cesta k prosociální výchově dětí ve volnočasových aktivitách
BAČÁKOVÁ, Jaromíra
Práce se zabývá rozvojem prosociálního chování dětí ve volnočasových aktivitách za využití výtvarných činností. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako je etika a morálka, morální výchovou, jejími metodami, cíli i tím, jak se vyvíjí morální myšlení v dětském věku. Větší prostor je věnován koncepci prosociální výchovy prof. R. Roche Olivara, ze které vychází praktická část. Tvořivost a její rozvíjení jsou předmětem další kapitoly, ve které je vymezena výtvarná tvorba a motivace hrou, jenž je přiměřená dětem mladšího školního věku, pro které je projekt určen. Praktická část přibližuje zařízení volného času s charakteristikou Domu dětí a mládeže v Dačicích, kde byl projekt realizován. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou doplněny cíli, použitým materiálem, postupy, zvolenou motivací a zakončeny vlastní reflexí.
Vliv tištěných médií a internetu na volnočasové aktivity žáků staršího školního věku
ZAVADILOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na míru využití Internetu a tištěných médii ve volného čase žáků staršího školního věku. V teoretické části jsou podány ucelené informace týkající se médii, detailně pak médii tištěných a Internetu. Jsou zde popsány pozitivní i negativní vlivy těchto médii na socializaci a formování osobnosti žáka staršího školního věku ve volnočasových činnostech. V teoretické části, jsou analyzována některá problematická mediální sdělení, jako je mediální násilí a vliv reklamy. V souvislosti s negativními aspekty, je zde popsán význam a důležitost mediální výchovy na školách a v rodinách. V empirické části je pro sběr primárních dat, využita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkum se zabývá především interakcí žáků staršího školního věku s médii a časem stráveným s těmito médii, porovnává proporce práce s Internetem a s tištěnými médii a zjišťuje související preference. Výzkum též sleduje diference v užívání dvou výše zmíněných médii z hlediska pohlaví, věku a bydliště respondentů.
Rozvoj principu participace zdravotně postižených v kraji Vysočina
KOŠÁKOVÁ, Dana
Práce se zabývá rozvojem principu participace zdravotně postižených v kraji Vysočina. Výzkum byl realizován za spolupráce ředitelů domovů a jeho cílem je zjistit uplatňování míry participace u klientů daných zařízení. Teoretická část charakterizuje základní pojmy jako např. participace, její druhy a dopady participace na život společnosti. Dále definuje zdravotně postiženého jedince, jednotlivé druhy postižení a jejich vliv na uplatňování participace. Praktická část obsahuje analýzu dat získaných dotazníkových šetřením v provedeným v devíti zařízeních pro zdravotně postižené v kraji Vysočina. Všechna zařízení aktivně uplatňují princip participace a poskytují svým klientům komplexní služby i řadu možností, jak trávit volný čas. A především všechny domovy respektují důstojnost každého člověka. Kvalita jednotlivých zařízení nespočívá v tom, zda jsou státní, nestátní či církevní. Záleží především na kvalitě lidí, kteří v nich pracují. Dělají-li svou práci s láskou, jsou oni i jejich klienti spokojení.
Identita v kontextu trávení volného času vietnamské mládeže
BIEBERLE, Jaroslava
Práce pojednává o identitě národnostních menšin z hlediska psychologie, interkulturní psychologie, sociální psychologie, a je zaměřena na specifika vietnamské etnicity v českém prostředí. Jsou zde také uvedené příležitosti volného času k rozvoji osobního potenciálu mladých Vietnamců. Práce se snaží zmapovat využití oblasti volného času u vietnamské mládeže v České republice s ohledem na etnickou identitu.
Sborové společenství mládeže Církve bratrské v Kolíně z hlediska smysluplného trávení volného času
VRÁNOVÁ, Světlana
Práce se zaměřuje na Sborové společenství mládeže v Církvi bratrské z hlediska smysluplnosti trávení volného času. V úvodu práce si volím kritéria, dle kterých budu práci hodnotit. Za toto kritérium jsem si zvolila pohled skrze vývojovou psychologii. V práci se zabývám církevní mládeží, a proto se zaměřuji i na historii a fungování Církve bratrské. Také krátce hodnotím její činnost směrem k mládeži. Velkou kapitolu v této práci tvoří popis náplně Sborového společenství mládeže a jejího hodnocení dle zvolených kritérií.
Vliv tyflopedické praxe na trávení volného času osob se zrakovým postižením
TLAPOVÁ, Jitka
Práce obsahuje krátký pohled do historie i současný pohled na přístup k osobám se zrakovým postižením. Dále jsou popisovány problémy se zrakovým postižením, středisko rané péče, možnosti verbální i neverbální komunikace osob se zrakovým postižením s okolím, průvodcovské a předčitatelské služby a některé kompenzační pomůcky, mezi které patří i vodící psy. Práce se dále soustřeďuje na volný čas osob se zrakovým postižením, především na kulturní a sportovní aktivity osob se zrakovým postižením se zaměřením na specifické druhy sportů pro tyto osoby. Též je zde zmínka o intuitivní kresbě a možnosti jejího využití u osob se zrakovým postižením spolu s ověřením a vyzkoušením v Základní škole a Mateřské škole pro zrakově postižené děti v Plzni. Krátce je zde popsáno i využití počítače při trávení volného času osob se zrakovým postižením. Cílem práce je porovnání názorů osob se zrakovým postižením a ostatní společnosti na život osob se zrakovým postižením a dále ověření stanovených hypotéz. K tomuto byl vytvořen i dotazníkový průzkum, který je v práci zhodnocen a diskutován. Bakalářská práce by měla sloužit v TyfloCentrech jako podklad pro osvětu na školách o přístupu ke zrakově postiženým a též k zhodnocení volnočasových aktivit osob se zrakovým postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.